Stories in Dataデータが語るストーリー

benedict_cumberbat_3435751b

Some stories are hidden in the data, statistics, and surveys.
GfK institute’s consumer sentiment survey proved generosity in German people toward refugees/migrants, while we cannot simply conclude that things are going well there. Data shows certain results but cannot fully reflect the situation. The other survey shows that more people are against Angela Merkel’s Open-door refugee policy. Also, GfK survey was done by 13th of November, the day Paris Attack occurred, the event which hijacked some people’s mind toward Anti-Islamic sentiment…

データや統計結果がストーリーを語ることもある。
市場調査会社GfKの調査によると、ドイツ人が今年のクリスマスプレゼントに掛ける費用は昨年に比べて4%少ない。一方で、年初から9カ月でのチャリティへの募金額は前年同期比で14%上昇した。クリスマスの支出を減らして募金を増やす傾向は特に30代で強く、主な要因はやはり難民問題という。
ただ、数字が結果を示しているからといって、「よかったね~」と安易にとらえてはいけない。メルケル独首相が難民受け入れの姿勢を維持するのに対し、大量流入を不安視するドイツ人は増えており、メルケル首相は逆風に立たされている。また、GfKはパリ同時多発テロが発生する前に調査を終えており、事件がもたらした一種の「反イスラム感情」がどう影響したかはまだ未知数だ。

retrieved link from The Reuters

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s